joi, 27 iulie 2017

Sunt blestemată ! Mă urmăresc ”GUNOAIELE”


Nu prea stau în bucătărie. Gătesc una, alta, rar ciorbică sau mîncare gătită. Mesele mele se bazează pe salate, fructe, gustări calde, reci, un fel de ”minuturi ”. Dar să dea dracii, pe parcursul zilei, indiferent ora la care intru și eu în bucătărie să-mi pregătesc ceva frugal, acolo, la fereastra mea apare mașina uriașă pe care scrie PĂSTRAȚI CURĂȚENIA.

Intrai să fac niscai icre. Ieșiră bune, bune.. îmi lingeam degetele. Când să m-așez și eu la masă, na belea. Apare mașina gunoierilor. Se oprește exact în fața bucătăriei mele, pentru a colecta sacii cu gunoi ai locatarilor din blocul vecin, ghena blocului fiind vis a vis de scara blocului meu. Și dăi, și macină gunoiul. Mirosul mă deprimă, îmi vin dracii. Simt praful intrându-mi în nări, se-așează pe suflet.
Și asta, zilnic, bre. N-am o zi liniștită. Poate doar când plec de-acasă :)
Dar nici nu mai am unde mă duce. Cum văd mașina gunoierilor, aud larma ridicării tomberoanelor, vuietul mașinii care rotește gunoiul. Și sunt alergică, pînă la loc comanda. Automat, închid fereastra, așteptând să dispară măgăoaia gunoieră. Inhibată, scade pofta de mâncare, mi se inflamează piticii la mansardă, piere cheful de orice. Dar... păstrez silueta, bre. :)
Nu scad, nu iau în greutate. Rămân fidelă greutății corporale :)
Plângându-mă vecinelor de scară, la o șuetă în fața blocului, una, mai vorbăreață, woody 1, cică :
- Arăți bine, doamnă. Poate te place vreunu, găsești un gagic. Că nu e bună singurătatea, la bătrânețe.
- Hai că bine ziseși, trăi-mi-ar Palatul Culturii Mele ! ( garsoniera în care locuiesc ) :) Păi, n-avusei io noroc, la tinerețe. Crezi că mă găsește taman acum, babetă, săracă lipită, fără pensie, amărășteancă ?
- Lasă, dragă.. nu știi ? Găina bătrână face ciorba bună, grăi altă ”ciocănitoare” woody 2, și-aia. :)
- Dragelor, sunt spectatoare a vieții. Aplaud, la scenă deschisă, iubirea.
Pe mine, m-a uitat demult, răspund, intrând în scara blocului, ca să nu mai întind pelteaua aiurea :)
Culmea, indiferent unde am locuit, București, Pitești, Israel, Germania, Izmir, nene, sub apartamentul meu, la parter, se afla ghena. Prea mă urmăresc gunoaiele, fraților. Și nicio șansă să scap de ele.
Astea or fi ținând la silueta mea ?
Elena Toma 

3 comentarii:

  1. 57 Mariana Milea, Sanda Brutaru şi alţi 55
    Comentarii
    Viorica Otilia Gligor
    Viorica Otilia Gligor Curat...murdar! Ești totală, Elena!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma sunt agitată... mi-a trecut pofta de icre. și le-am preparat, grăbită să mă-nfrupt :) văd praful prin aer :)
    Îmi place
    · Răspunde · 10 ore · Editat
    Administrează
    Elena Ionita
    Elena Ionita Hai că mă făcurăți să râd! Aveți umor cu carul.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Elena Ionita , alung și eu tristețea, că prea m-apasă !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Administrează
    Elena Ionita
    Elena Ionita Mi-am dat seama. Pt un artist că dv e apăsător sa duci o viață monotonă. Și nu ar fi numai asta pt că aveți preocupări frumoase, trăim într-o lume strâmbă care ne doboară, ne accidentează cugetul cu duhoarea, miasmele sufletești ale unora, cu ifosele unor mărginiți ipocriți oportuniști.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Elena Ionita , e monotonă pentru că , venind aici, băieții și fetele deștepte mi-au furat ideile și pe mine m-au scos de peste tot. Pe unde am lucrat , nu am fost plătită, un ban aruncat , ca la sărăntoci, acolo. e greu, străină printre oameni... oraș-i mic, nu am rude aici, fiecare e pentru el.. , asta e.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Administrează
    Pantaie Carmen
    Pantaie Carmen Mă scuzați, dar am râs cu lacrimi...Știu, ptr dvs nu-i de râs, dar spuneți totul cu atâta " haz de necaz"... Vă doresc toate cele bune, doamna Elena! Îmi sunteți tare dragă!
    Îmi place
    · Răspunde · 8 ore
    Şterge
    Gabriela Panoza
    Gabriela Panoza Numai invidiosii ,ipocritii si oameni de doi lei nu v-ar aprecia!
    Chiar daca ma repet,va spun din nou ca sunteti genială !
    Fotografia postată de Gabriela Panoza.
    Îmi place
    · Răspunde · 3 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Delia Staniloiu
    Delia Staniloiu Nuș ce să zic dar merită încercat și de alte persoane în dificultate...mai ales că nici nu e prea greu indiferent de oraș trăim pe lăzi de gunoaie pe care le facem singuri...
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma ei, lasă, că ăia de la colțul bloclui n-au parte de gunoaiele mele :)
    Îmi place
    · Răspunde · 10 ore · Editat
    Administrează
    Delia Staniloiu
    Delia Staniloiu Elena Toma nu te contrazic dar trebuie să recunoști că ceea ce se găsește din abundență în țara asta atît de sărăcită este...gunoiul.
    Îmi place
    · Răspunde · 10 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Delia Staniloiu , suntem groapa de gunoi a Europei, oricum .. din păcate.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 10 ore
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena Mihail
    Elena Mihail Esti minunată , draga mea prietenă! Ai un simt sl umorului grozav si talent scriitoresc ! Te admir foarte mult ! ������
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură...
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Administrează
    Elena Mihail
    Elena Mihail
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Şterge
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel Esti formidabila !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 7 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea Cred că textul dumneavoastră conține peste 80 la sută adevăr pur!Iar singurătatea despre care vorbiți,nu vă afectează sută la sută!de aceea vă și amuzați de acest fapt! Admirație și sinceră apreciere, stimată doamnă!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură...
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea Încă ceva!Oare ,vecinele dvs cred că dacă v-ați găsi vreo pereche vă va trece și nervii și greața de gunoi ?
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma eeee.. sunt femei șugubețe. ele gândesc că aș avea șansa să plec de aici, să mă mut la gagic acasă :) :) au înțeles că situația mea mă determină la marginalizare, îmbrățișând însingurarea. sunt un fel de anahoretă albă .
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 9 ore · Editat
    Administrează
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea Doamnă Elena!Cred că nu aveți gunoi în casă, și,d'aia vă deranjează cel din afara casei! Și,poate,lucrul acesta vă era sugerat de vecinele glumețe!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Şterge
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore
    Şterge
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea Oricum,am râs bine astăzi cu dvs! Sunteți extraordinară! Mulțumesc!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 9 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Emilia Bombea , păi asta e bucuria mea.. să nu zic că nu sunt și eu bună la ceva... :))))))) ne amuzăm împreună.. și așa viața e amară...
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore
    Administrează
    Elena Toma
    Elena Toma Emilia Bombea , adevărul e că nu prea țin gunoiul în casă... uneori, îl dau gunoierului, pe freastră, direct :) constra cost, desigur, ceva bun, acolo :)
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore · Editat
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Emilia Bombea
    Emilia Bombea
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore
    Şterge
    Gabriela Zăvălaș
    Gabriela Zăvălaș SUBSCRIU ,E ADORABILA,LADY ELENA SA MI SCRIETI PE PRIVAT ,SA VA ZIC CEVA
    Îmi place
    · Răspunde · 9 ore
    Şterge
    Mariana Milea
    Mariana Milea Esti un deliciu !!! De ce nu te apuci de scris !??? Serios !!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 8 ore
    Şterge
    Clara Popescu
    Clara Popescu Pai, scrie!:)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 8 ore
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma da, scriu :) mulțumesc îndemnului dvs :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 4 ore
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Vasile Sterpu
    Vasile Sterpu
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 7 ore
    Şterge
    Florin Ciobanu
    Florin Ciobanu De ras, dar, mai ales de plans...suntem invadati de gunoaie...
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 6 ore
    Şterge
    Urfet Sachir
    Urfet Sachir Reverență!
    Fotografia postată de Urfet Sachir.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 4 ore
    Şterge
    Banciu Petre
    Banciu Petre Nu, etajul! Felicitari pentru postare. Am vazut si am trait tot ce-ai scris!


    RăspundețiȘtergere
  3. Dan Vasile Nu doamnă, ține de sărăcia despre care vorbeați.
    Mă scuzați, n-am găsit altă rimă.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · Ieri la 10:44
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma zâmbesc !
    Îmi place
    · Răspunde · Ieri la 10:44
    Administrează
    Dan Vasile
    Dan Vasile Doamnă...eu tot zâmbesc de aproape 62 de ani și, după cum arată"astrele", zâmbetul mă va urmări până la moarte.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 23 ore · Editat
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Dan Vasile , să zâmbiți sănătos. :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 20 ore
    Administrează
    Dan Vasile
    Dan Vasile Sărut mâna ! Asemenea !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 20 ore

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.