luni, 7 august 2017

Urfet Şachir - Poezie bilingvă (turcă-română) / İki dilli şiir (türkçe-romence)

Marea este dorul meu
Marea este dorul meu,
Marea e iubirea mea.
Ea-mi e confident şi zeu,
Eu îi sunt o peruzea.
Nisipul, briza şi-o stea
Mă alintă cu candoare,
Eu-mi deschid aripa grea
Şi sărut un val de mare.

Ah, ce fierbinţeală! Zee,
Vin şi stinge-mi focul greu!
Vânturile Alizée
Le-am tot invocat mereu.
Soarele-i torid şi, iată,
Ȋmi zâmbeşte de pe boltă.
Peste faţa-mbujorată
Părul brun mi se învoltă.
O, aştept să vină seara
Şi un răsărit de lună!
Să-mi trimită steaua scara,
Să urc, să îi pun cunună.
Mangalia, 06.08.2017 h: 20.07
********
Deniz benim özlemim
Deniz benim özlemim,
Deniz benim sevgilim.
O, bana sırdaş ve tanrı
Ben de ona, firüzesi.
Kum, esinti ve bir yıldız
Beni, samimiyetle şımartır,
Ben, ağır kanadımı açarım,
Denizin bir dalgasını öperim.
Ah, ne yakıcı ısı! Tanrı,
Gel ağır ateşimi söndür!
Alizée rüzgârları
Durmadan hep çağırdım.
Güneş kavurucu kızgın ve bak,
Gökyüzünden bana gülümsüyor.
Kızarık yüzümün üzerine
Kahve renginde saçlarım dökülüyor.
Ah, bu geceyi beklerim
Ve bir ay doğumunu!
Yıldız bana merdiveni göndersin,
Tırmanıp ona bir taç koyayım.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.