sâmbătă, 5 august 2017

În cușca vieții, după 52 de ani


Prin 2015, răsfoiam amintirile copilăriei, umbrită de neînțelegeri, marcată, dezechilibrată de tensiunea existentă între părinții mei. Căutam un loc să-mi pot odihni trecerea gândurilor. Sub acest impuls, am avut un vis. O voce mă striga. Ceața densă nu-mi permitea să văd nici la un metru. Glasul îmi părea cunoscut. Dau comandă creierului să m-ajute. Ăsta, nici una, nici două, detectiv original, nativ, ruginit de atâta stat degeaba, fericit că, în sfârșit, are și el o treabă, începe să deruleze anii copilăriei. Surprind vocea din vis, imposibil de confundat.
Un chip fraged de copil, blajin, blond, cu ochii albaștri, înalt, suplu, coleg în cl. a 7-a, mai mare cu un an decât mine, a poposit în visul meu, după 52 de ani trecuți, bătuți pe muchie. Era semnul sentimentelor inocente rămase nedeslușite ? Așteptam recreațiile, pentru a-l zări, tăcut, pur și simplu. Gânduri necunoscute, pe-atunci, îmi frământau mintea. Scăpărau scântei când albastrul din privirea lui se proptea pe verdele meu căprui. Înima-mi bătea, să-mi sară din loc. Mă aștepta, după ore, ne uita Dumnezeu vorbind. Niciodată nu ne-am atins. Nici măcar mâna nu am dat. Simțeam acea atracție căreia, la vârsta noastră, 14-15 ani, nu-i găseam explicații. Mă temeam să întreb pe cineva, acel tumult să nu fie ceva rău. Generația mea de provincie era delicată, prețioasă, pretențioasă. O simplă strângere de mână însemna un angajament într-o prietenie pură, albă, nevinovată.
Prea mult și prea greu de digerat, la anii noștri inocenți.
Era miezul nopții. Nu mai aveam stare, liniște. Deschid Facebook. Dau căutare Dan Boțoagă. O pagină cu mai mulți Dan, Daniel Boțoagă îmi taie respirația. Aleg, aleatoriu, primul nume, decisă să-i iau pe toți, la rând, până-l găsesc.
08.09.2015 00:30
”Scuze pentru deranj. Caut un Daniel Boţoagă din Târgovişte. Aveţi cumva vreo tangenţă ?”
La ora aceea, nu puteam pretinde vreun răspuns, deși, la o anumită vârstă, insomnia e în floare. Simțindu-mă eroina unei povești de dragoste necunoscută, adorm, încântată. Dimineața, cu ochii umflați de somn și sufletul tremurând de emoții, citesc, pe Facebook, mesajul :
08.09.2015 07:23
”L-ai găsit și mă bucur că te-am găsit și eu pe tine! Poate vorbim la 0720. 71 - - - - Până atunci îți doresc numai bucurii !”
Emoționați, am vorbit la telefon, ca în vremea copilăriei. Plângeam, ascultându-i povestea vieții.
- Erai cea mai frumoasă fată din Târgoviște, mi-a spus Dănuț Boțoagă, după 52 de ani.
Gârboviți de greutatea anilor, marcați de suferințe inerente, ne e teamă să ne întâlnim. Nu ne încumetăm să plecăm la drum. Amintirea ne ține tineri, frumoși, sănătoși, zburdând prin curtea școlii, fără să cunoaștem sentimentele care ne apropiau. Mulțumesc, Facebook ! Mulțumesc, Dănuț. Cei mai frumoși ani ai copilăriei mele nefericite sunt luminați de prezența ta în existența mea. Dumnezeu fie alături de tine și familia ta. Sincere salutări soției, copiilor tăi. Fiți binecuvântați. Așa se întâmplă când Dumnezeu te mângâie.
Elena Toma

Un comentariu:

  1. 27 Sanda Brutaru, Virginia Parvu şi alţi 25
    Comentarii
    Gabriela Zăvălaș
    Gabriela Zăvălaș ce tandru si romantic
    Îmi place
    · Răspunde · 1 oră
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură...:)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 1 oră
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    Geta Andrei
    Geta Andrei Frumos!
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 1 oră
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură..
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 1 oră
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...
    Mariana Visam
    Mariana Visam Ffffffru.mos
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 1 oră
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură..
    Îmi place
    · Răspunde · 1 oră
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    Ana Bita
    Ana Bita Foarte romantic💖💖
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 59 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură... :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 59 minute
    Administrează
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel MULTUMESC !Fumoase amintiri nesterse sa le lasam suvoi sa se reverse.....
    Fotografia postată de Botoaga Daniel.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 46 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc, Dănuț. m-a îmbătat parfumul florilor :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 43 minute
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    Patty Patty Calin
    Patty Patty Calin Ce frumos !
    Îmi place
    · Răspunde · 41 minute
    Şterge
    Patty Patty Calin a răspuns · 10 răspunsuri · 32 minute
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel MULTUMESC ! Frumoase amintiri nesterse sa le lasam suvoi sa se reverse...
    Fotografia postată de Botoaga Daniel.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 37 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc, Dănuț ! parfumul florilor, ca și amintirea ta... de vis :)
    Îmi place
    · Răspunde · 38 minute
    Administrează
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel Multumesc ! Sunt emitionat !
    Îmi place
    · Răspunde · 36 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Botoaga Daniel , la fel, eu.. retrăiesc amintirea acelor ani... ce departe suntem de ei, de noi.. :) ancorați în prezent. :)
    Îmi place
    · Răspunde · 35 minute
    Administrează
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel Din pacate tineretea a fost doar o farama din ziua pe care ne pregatim sa o incheiem. 52 de ani ........au trecut !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 31 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Botoaga Daniel , îți dedic un mănunchi de gânduri, înregistrat de mine... caut și revin :)
    Îmi place
    · Răspunde · 20 minute · Editat
    Administrează
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel Le astept cu mare drag.
    Îmi place
    · Răspunde · 28 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Botoaga Daniel , pentru tine :) https://www.youtube.com/watch?v=8hHA6RLKiFg
    Elena Toma: Amanta albastra,Cuvantul
    Elena Toma-autor,lectura Klaus…
    youtube.com
    Îmi place
    · Răspunde · Şterge previzualizarea · 27 minute
    Administrează
    Botoaga Daniel
    Botoaga Daniel Superb ! Multumesc !
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 23 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 23 minute
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    Violeta Secosan Cadar
    Violeta Secosan Cadar Foarte emoționant mi-au dat lacrimile ..minunat aveți darul de a emoționa pe cititor intrând în sentimentele d-voastră renunțând pe moment la sine....frumos ...felicitări.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 24 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma mulțumesc de lectură, d-na Cadar... bucuroasă să vă regăsesc. :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 26 minute
    Administrează
    Violeta Secosan Cadar
    Violeta Secosan Cadar Sunt de asemenea bucuroasă minunată doamnă Elena Toma...sunteți plină de talente ..poetă,prozatoare,.
    Pictorita...scenarist...și o cultură enciclopedica....ma gândesc cu drag la d-voastră și la evenimentul din Pitești 2o12.Felicitari..d-na minunată.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 18 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Violeta Secosan Cadar . nu uitați, vă aștept cu noutăți :)
    Îmi place
    · Răspunde ·
    1
    · 17 minute
    Administrează
    Elena Toma
    Scrie un răspuns...

    Sanda Brutaru
    Sanda Brutaru Citit pe nerasuflate ! Multe amintiri m-au napadit ! Unele mai triste altele minunate ! Asta-i viata ! Noapte linistita , Elena !❤️
    Fotografia postată de Sanda Brutaru.
    Îmi place
    · Răspunde ·
    2
    · 10 minute
    Şterge
    Elena Toma
    Elena Toma Doamne ajută.. ce noapte limpede avem :)

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.