sâmbătă, 27 octombrie 2012

George Stroia, Diana Terente, Gheorghe Dobre, alţi vinovaţi XXL

 Am emoţii, la naiba ! De câteva zile, în pofida răcelii care m-a aruncat în braţele lui 39 grade, mă străduiesc să-mi arăt recunoştinţa faţă de persoane cunoscute, nu numai pentru faptul că, pe blogul meu, le afişez zâmbetul, ades. Când am de vorbit despre asemenea oameni şi faptele lor, trebuie să am creierul limpede, mi-am spus în sinea mea. Şi am tot aşteptat, şi am aşteptat... să-mi treacă răceala, să-mi iasă creierul din ceaţă, dar... degeaba ! Iată cum, azi, mi-am luat inima-n dinţi şi, cu toată ceaţa, febra şi-ntreg alaiul stării de asediu prin care trece sufletul meu, transmit sincere mulţumiri, recunoştinţă şi toată dragostea, prietenia, minunaţilor mei prieteni care, prin dărnicia lor, s-au  făcut vinovaţi de frumuseţea clipelor XXL, Vineri, 19 Oct, cu ocazia decernării premiilor Concursului de Creaţie Artistică UNIVERS XXL, Piteşti, Ediţia I  Aşadar ! Vinovaţi, în egală măsură :


George Stroia, Fondator Revista Armonii culturale, 
 http://www.armoniiculturale.ro/  a acordat diplome şi premii câştigătorilor. George, atât de prezent în paginile blogului meu, nu mai are nevoie de nicio prezentare. Cuvintele mele ar fi sărace, în faţa uriaşului suflet de a cărui nobleţe m-am bucurat în colaborarea noastră din ultimii doi ani. Dragă George, diplomele şi cărţile trimise au ajuns, până la ultima, la destinatar. Îţi mulţumesc pentru prietenia sinceră care ne leagă ! 




PACE, LUMINA, BUCURIE ! 
GHEORGHE A. STROIA
tel: 0741-078.627, 0374-064.594
28/30 Siret, 625100 Adjud, Vrancea
www.armoniiculturale.ro

Diana Terente. Pentru cei cărora le este necunoscut numele, povestea Dianei s-ar scrie într-un roman de dragoste. Am cunoscut-o, în urmă cu 17 ani, când renumitul scriitor Ion Ţugui a avut plăcerea să-mi prezinte noua sa familie: Diana şi Ioan Ţugui Jr. Parcă a fost ieri. În apartamentul din cartierul Primăverii, venind în vizită la bunul meu prieten, Ion Ţugui, am strâns la pieptul meu micuţa făptură, fericită să împart cu familia Ţugui bucuria. Am regăsit-o pe Diana, de curând. Ioan Ţugui Jr. are 19 ani. Anii au trecut, pe nesimţite. Simt şi azi energiile pozitive ale celui care mi-a fost sprijin, după venirea mea din Israel. Ştia că voi veni şi m-a aşteptat. Aşa mi-a spus, văzându-ne. 
                              Povestea întâlnirii noastre, aici:
http://elenatomaxxl.blogspot.ro/2010/02/ion-tugui-stiam-ca-vei-veni-te-am.html

Diana a trimis un colet plin de cărţi scrise de Ion Ţugui, drept premiu, pentru câştigătorii concursului Univers XXL. Din păcate, a ajuns a doua zi de la încheierea festivităţii de premiere.  Mă voi strădui să ajungă la destinatar şi cărţile scrise de bunul meu prieten, Ion Ţugui. Aşa cum le-am primit, nominalizate, exact aşa le voi expedia pe adresa concurenţilor.


Îţi mulţumesc, Diana. 
Privesc fotografia lui Ionuţ Ţugui Jr. 
Lacrimile îmi inundă sufletul ! Cică e bine să plângi ! Ok, Plâng ! Ce ar fi însemnat drumul meu, după 1995, fără sprijinul dragului Ion Ţugui ? Doamne, fie-i ţărâna uşoară !
Cât s-ar bucura Ion, acum, văzându-l pe Ionuţ, atât de frumos, la cei 19 ani. 
Dumnezeu să vă ajute.



Gheorghe Dobre - Revista HELIS -  
a acordat diplomă şi premiul în valoare de 100 roni, Menţiune I, tinerei Tabita Streinu, secţiunea Proză.  Mulţumiri, cu adânc respect, dle Gheorghe Dobre. Poate, la următoarea ediţie Univers XXL, ne veţi onora şi cu prezenţa.




Ce am mai aflat despre dl Gheorghe Dobre ?! 
Scriitorul a pus bazele celei mai importante reviste culturale din judeţ, formând şi o asociaţie culturală, care, în momentul de faţă, numără peste o sută de membri.  Gică Dobre, aşa cum îi spun toţi prietenii, a făcut gazetărie mai bine de un deceniu, iar în mai 2003 a înfiinţat „Helis“, revista care a devenit un adevărat reper cultural. Tot pe structura revistei, s-a dezvoltat şi editura „Helis“, dar şi sociaţia culturală cu acelaşi nume. 
A început cu un ziar de uzină
Gică Dobre a lucrat în perioada comunistă ca bibliotecar la Urziceni. Acolo, a pus bazele unui ziar intitulat „Km 57,5“.  „Aveam multe articole despre viaţa uzinei, dar şi despre sport şi cultură“, îşi aminteşte fostul bibliotecar. Două decenii mai târziu, Gheorghe Dobre se hotărăşte să înfiinţeze o revistă culturală.

„Am adunat vreo 30 de prieteni şi am fondat revista «Helis». A fost teribil de greu la început, însă sunt mândru că am reuşit să ajungem până aici“, spune Gheorghe Dobre. Dacă la început sumarul revistei reprezenta o adevărată problemă, acum are materiale care îi prisosesc. „În ultimul timp, primim la redacţie materiale din toate colţurile ţării. Mulţi oameni de cultură vor să apară şi la noi în revistă, însă îmi respect promisiunea de la debut şi nu public decât ialomiţeni şi Ialomiţa“, spune Gică Dobre.  sursa : http://www.adevarul.ro/locale/slobozia/Slobozia-_Gheorghe_Dobre-fondatorul_revistei_-Helis_0_356364476.html


După toate cele scrise, cocoţată-n vârful temperaturii 39 grade, primiţi şi din partea mea, în dar, câte o pisicuţă, fructe şi un pahar cu şampanie. Să închinăm, pentru vinovăţii !  Aţi înţeles, desigur, de ce vinovăţia mea, organizator UNIVERS XXL, este atât de mică. În faţa uriaşilor vinovaţi prezentaţi pe această pagină, vă daţi seama... ce a clocotit în inima mea ! Cu asemenea gen de vinovăţie, organizarea UNIVERS XXL a fost floare la ureche. Nu-i aşa ? Zâmbesc ! 
Mulţumindu-vă încă o dată, cu prietenie, spun cu toată dragostea:
Dumnezeu să vă ajute. 
Elena Toma

4 comentarii:

  1. DOAMNEI ELENA TOMA: Felicitari pentru initiativa de a strange oameni de talent, LA MULTI ANI si multumiri pentru tot ceea ce faceti!
    D.M. GAFTONEANU

    RăspundețiȘtergere
  2. Şi noi îţi mulţumim, dragă Elena, că ne-ai oferit şansa de a te cunoaşte şi de a te sprijini în minunatele iniţiative culturale pe care le întreprinzi cu mare dăruire şi altruism. Felicitări ţie şi tuturor celor care au participat la UNIVERS XXL PITEŞTI 2012! Sper, din suflet, ca acest act de cultură să devină o tradiţie, care să se perpetueze şi să crească an de an, mai mare, mai frumos şi mai sănătos! E minunat când oameni minunaţi se întâlnesc să celebreze cultura şi să promoveze valori, rupte din nemuritoarea spiritualitate a poporului român! FELICITĂRI ELENA TOMA! FELICITĂRI PARTICIPANŢILOR ŞI CÂŞTIGĂTORILOR! VIAŢĂ LUNGĂ UNIVERS XXL!

    Cu aleasă prietenie, Gheorghe A. Stroia
    Adjudul Vrancei - octombrie 2012

    RăspundețiȘtergere
  3. Sincere felicitari si multumiri pentru tot ceea ce faceti! STELIAN Cv.

    RăspundețiȘtergere
  4. La două zile după seara festivă a concursului Univers XXL 2012, am tras o fuguţă (cinci zile) în Norvegia, unde, profitând de generozitatea D-lui Dobre, care ne-a cadorisit, prin D-na Dalian, cu câteva cărţi de-ale Domniei sale, mi-am luat, ca tovaraşă de drum, ”Minciuna din literă”. Mărturisesc că nu îl cunoşteam pe scriitorul G.Dobre (spre ruşinea mea, sunt, probabil, mulţi alţi scriitori români valoroşi pe care, incă, nu-i cunosc), fapt care nu m-a-mpiedicat să savurez, cu nedisimulată plăcere, substanţa din ”litera” d-lui Dobre!
    Felicitări, D-le Gică!!!
    Un fan braşovean.

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.