sâmbătă, 13 august 2011

"Gong Show " - În memoria Miss XXL Maria Trifan. Ce vremuri ! - Elena Toma


    În memoria Miss XXL
          Maria Trifan  
August, 2000, m-a găsit instalată în Câmpulung Muscel. Conştientă că nu mai rezistam în Bucureşti, neavând bani pentru întreţinerea apartamentului meu din Piaţa Unirii, încă bolnavă şi fără posibilitatea de a-mi asigura traiul de zi cu zi, am fost nevoită să răspund noilor provocări ale vieţii.
Lăsam în urmă cinci ani frenetici dedicaţi Clubului XXL ajuns pe culmile succesului. Printr-o voinţă de fier, în urma activităţilor prestate alături de membrii clubului meu, reuşisem, oarecum, să-mi recâşting echilibrul fizic, moral. Aveam, în sfârşit, tăria, forţa necesară să-mi accept infirmităţile care îmi marcau existenţa precară,  în urma accidentului de maşină suferit în 1991, în Israel. Luam viaţa de la zero, departe de sutele de membri ai clubului meu, unica mea şansă de supravieţuire, pe atunci.
Apartamentul cumpărat în Câmpulung Muscel, din banii obţinuţi prin vânzarea locuinţei din Bucureşti,  îmi conferea minimum confort, la poala Gruiului, pată de culoare ce se înălţa la fereastra mea. Râul Negru curgea în apropiere, ca un cântec învolburat. Era frumos, alături de pianina mea dragă şi cele 1000 de cărţi rânduite pe rafturile bibliotecii. Maria Trifan, una din cele patru Miss XXL, se mutase,  în micul orăşel uitat de lume, încă din 1999. De fapt, ea mi-a sugerat să mă stabilesc în Câmpulung Muscel, în urma unei vizite pe care i-am făcut-o, extenuată fiind de disperarea în care trăiam. Nu ştiu de ce a ales micuţul orăşel al marilor Ion Barbilian, Tudor Muşatescu, C.I. Parhon, Ion Negulici, etc. Cert este că ne simţeam bine, în leagănul limbii române, cum denumise Nichita Stănescu mica localitate.  Preocupată de reîntregirea condiţiei fizice şi psihice, m-am implicat într-o serie de activităţi, care vizau luminarea memecii:)), adică mansarda. Ea trebuia să se obişnuiască cu ideea noului val, care mă adusese printre moşneni. Astfel, pentru a mulţumi comunităţii, pentru calda primire, am reluat seria năstruşniciilor. Seri de muzică, poezie, pictură, evenimente mondene, hrana sufletului meu dar şi a celor care s-au grupat, repede, în jurul meu, la fel de avizi de o gură de aer proapăt, în atmosfera gri a localităţii. Aşa am readus în atenţia societăţii numele oraşului.

Cu sprijinul conducerii ARO şi a mai multor personalităţi, care ne  asigurau transportul, elevii mei au participat la concursuri de muzică obţinând loc 1. Apariţii de senzaţie, în emisiuni tv, de Crăciun, la ProTv, invitaţi de Teo Trandafir. Cea mai teribilă întâmplare, premiul obţinut de grupul XXL, la Gong Show, concurs organizat de Antena 1. Trei doamne, cu vârsta peste 55 de ani, însoţite de trei tineri bodyguarzi:)) au cântat, dansat, recitat, în aplauzele publicului fascinat de eleganţa, supleţea, cutezanţa prietenilor mei. Prin prestaţia lor, au făcut dovada :
                        "Adevărata frumuseţe NU are vârstă, greutate, înălţime. Ea este spirit ce dăinuie."
Horia Brenciu, văzând-o pe sportiva mea de 56 de ani făcând şpagatul, a simţit nevoia să arate că poate şi el :))) Premiul acordat de revista Unica, pentru apariţia unică a grupului XXL, spune mai mult decât cuvintele mele. Vă mulţumesc, dragii mei. Au trecut, de atunci, 12 ani. Pe unde-mi mai sunteţi ? Maria Trifan ne-a părăsit ! În memoria ei, am simţit să scriu aceste gânduri. Maria Trifan, draga mea prietenă. În urmă cu 12 ani, ne pregăteam de sărbătoarea zilei tale onomastice.
                    Azi, te sărbătoresc, în gând. Grăsuna mea dragă !
                                               Dumnezeu să te odihnească, draga mea, dragă !

4 comentarii:

  1. UN LA MULTI ANI, INTARZIAT CU 12 ANI, MARIA TRIFAN!
    Ars longa, vita....da, e scurta, dar amintirea, nu![GOGA GR. CONSTANTIN]

    RăspundețiȘtergere
  2. Dumnezeu s-o primeasca in imparatia lui!

    RăspundețiȘtergere
  3. Linistea sa fie cu ea acolo unde este!

    Doamna draga m-am nascut pe meleaguri muscelene,la Balilesti/Poienita si am urmat cursurile liceului ,,Dinicu Golesc'
    O zona pitoreasca si cu multa incarcatura istorica si traditie literara.
    Oameni deosebiti cu inclinatii in arta,,frumosului"
    Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.