joi, 11 februarie 2010

Ion Ţugui - "Ştiam că vei veni. Te-am aşteptat !"

















Prin 1995, abia ajunsă în Bucureşti, după ani de pribegie prin Israel, luam viaţa de la zero barat. Încă afectată de urmările accidentului de maşină suferit în Israel, în 1991, fără bani, fără puterea de a munci, etc., şansa supravieţuirii consta în vânzarea bunurilor achiziţionate în vremurile bune şi puterea de adaptare la noul mod de viaţă. Amintirile dureroase încă nu ieşiseră la suprafaţă, amnezia încă mă proteja, lăsând timpul să decidă clipa adevărului. Am decis să înfrunt prezentul.
Oricum, altă şansă nu aveam. Să cumpăr un ziar al vremii, să public câteva anunţuri, aşteptând să apară oportunităţi, raportat la unicul efort fizic pe care mi-l puteam permite : pictura. Bine, natura mea romantică, la vremea aceea, când mintea îmi era încă plecată cu sorcova, era de înţeles. Fractura, fisura craniană... nu-i uşor lucru, si nici o cusătura de 19 cm pe cap.. nu e de neglijat. Nu putem avea pretenţii, mă-înţelegeţi ! Numai că aşa eram pe atunci şi nimeni şi nimic, în afară de Dumnezeu, nu putea interveni. Aşa am ajuns, visătoare, să cumpăr IMPACT, un ziar marcat cu mult verde, cea mai prietenă culoare a mea. Răsfoind paginile cu scrisul bolduit, cât şi privirile mele să poată strabate, încercam să iau pulsul afacerilor, oportunităţilor apărute în mica publicitate. Abia ce parcursesem prima pagină şi un anunţ interesant, pentru momentul acela, îmi apăru sub priviri :

"Dacă vrei să-ţi publici memoriile, dacă ai trăit momente inedite şi nu ştii cum să le scrii, sună la numărul... "

Memorie încă nu prea aveam, pentru a-mi publica memoriile. Momente inedite aveam, cu carul, dar nu ştiam cum şi cui să le spun. Cine m-ar asculta, cine m-ar putea ajuta, nu ştiam. Senină, ca o zi cu soare, deşi prin sufletul meu bătea vântul, formez numărul afişat în pagina ziarului IMPACT.
Vocea unui bărbat a răspuns salutului meu, întrebându-mă, cum şi eu, azi, întreb pe cei care mă contactează : Cu ce te pot ajuta ? Emoţionată, înflăcărată de speranţe deşarte, crezând că, ajunsă între creştinii mei, voi fi înţeleasă şi ajutată, relatam, pe cât puteam, nedreptatea care mi se făcuse în Israel, cu numai de la Dumnezeu încrederea că acel om necunoscut mă va sprijini, cumva. După ce m-a lăsat să-mi vărs lacrima, cu multă blândeţe, mi-a spus :

- Bine, Elena. Am ascultat povestea ta şi te voi ajuta. Ştiam că vei veni. Te-am aşteptat. Numele meu este Ion Ţugui. Nu ai auzit de mine, dacă ai trăit asemenea dramă. Dă-mi adresa, voi veni la tine, în maximum o oră.

După o oră, stam faţă în faţă cu Ion Ţugui despre a cărui celebritate nu aveam habar, aflând, ulterior, harul pe care îl primise de la Dumnezeu. Cum am ajuns să cumpăr singurul ziar în care îşi publica Ion Ţugui anunţurile !? Cum am găsit, din mii de anunţuri, tocmai anunţul fără nicio semnătură a lui Ion Ţugui !? Cum am avut tăria să dau adresa mea unui om necunoscut, care ar fi putut fi un răufăcător ascuns în umbra unui anunţ publicitar !? Dumnezeu ştie !

Până în anul plecării dintre pământeni, Ion Ţugui mi-a rămas cel mai apropiat coleg şi prieten. Dacă am reuşit să fac ceva, în anii cât am supravieţuit în Bucureşti, a fost şi cu ajutorul lui Ion. 
La o zi aniversară, i-am putut oferi o singură pictură, în amintirea relaţiei de strânsă prietenie, colegialitate care ne-a legat.

Un gând pios, prietene. Veşnică recunoştinţă, în veşnica-ţi plecare ! Elena Toma
.....................
Paranormalul este, de fapt, normalitatea altei lumi sau a altor lumi. Universul este plin de lumi de diferite grade de evolutie si de exprimare a substantei vii. Principiul divin dupa care aceste lumi exista si coexista este foarte simplu, cum simple sunt in aparenta toate creatiile dumnezeiesti - intr-un univers infinit, orice eveniment care a avut loc o singura data trebuie sa se repete de un infinit de ori!" Ion Tugui(extras din "Evenimente paranormale nerepetabile", 2000)




7 comentarii:

  1. Bravo, Elena, te felicit pentru acest text cu aducere aminte a prietenul tau, Ion Tugui. Un gand pios si din partea mea! Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

    RăspundețiȘtergere
  2. camelia: doamne Elena, nimic nu-i intamplator
    cristal cub: asa zic si eu
    camelia: oricum legatura care s-a format intre noi asa brusc este ceva extraordinar
    camelia: mi sa mai intamplat
    camelia: dar cu tine este diferit
    cristal cub: si eu simt la fel
    camelia: de cand ti-am vazut poza am avut senzatia ca te cunosc de mult timp
    camelia: dupa ce am inceput sa citesc ceea ce scri tu am avut senzatia ca sunt lucruri pe care le stiu si ca de mult timp te caut
    camelia: in fiecare zi vorbesc de tine cu prietena mea
    camelia: care si ea iti citeste articolele
    camelia: de-abea astept sa ne vedem
    cristal cub: amin !
    cristal cub: putem face multe, abia acum imi dau seama
    camelia: da amin!
    cristal cub: dar am simtit asta si fara sa iti stiu povetsea
    camelia: exact
    camelia: eu nu ti-am povestit absolut nimic despre mine
    camelia: si asta m-a socat
    cristal cub: ce zodie esti ?>
    camelia: varsator
    cristal cub: corect
    cristal cub:
    camelia: )
    cristal cub: eu sunt balanta
    camelia: nu mai am cuvinte )
    ...........................
    Dragi cititori, numai Dumnezeu stie de ce si pentru ce ne uneste drumurile, NIMIC NU ESTE INTAMPLATOR !
    Camelia Bayer

    RăspundețiȘtergere
  3. @Elisabeta Gkogka
    Buna seara D-na Elena! iar ati reusit sa ma emotionati. Eu si sotul meu l-am iubit f. mult pe d-nul Ion Tugui si pt. ca noi aveam povestea noastra trista{sotul meu facuse hemoragie cerebrala}nu am stiut ca "plecase"dintre noi si cand am aflat a fost ca o lovitura,nu ne venea a crede.
    Ce mare pacat!D-zeu sa-l odihneasca si pe el si pe sotul meu care l-a'" urmat "pe d-nul Tugui !

    RăspundețiȘtergere
  4. @Vasilica... multumesc pentru atentie. A plecat, cu doua zile inainte de a/mi prezenta cartea de poezii : Cand paralelele se mira. Sa/i fie tarana usoara !

    RăspundețiȘtergere
  5. @Camelia...
    despre intamplarea care ne/a adus la dialog voi scrie un material separat. Pana atunci, si eu sunt fara cuvinte :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut prieteni,

    Start la cel mai superb site social – merita sa cititi cele de mai jos:
    SiteTalk este o noua platforma de comunitate care furnizeaza servicii si produse in domeniul divertismentului online, comerţului electronic (webshop-uri), serviciilor financiare, dezvoltării personale (NLP) si educaţie financiara (Kiyosaki, Donald Trump) etc., , oferind venit pasiv real constant indiferent de actuala noastra preocupare.Comisionul incasat NU depinde de reteaua proprie, ci de rulajul global SiteTalk.
    Compania Unaico & SiteTalk va intrece Facebook-ul si Twitter-ul intr-un timp foarte scurt, promovandu-se într-un sistem de recomandare MLM.
    Dacă ati avea informaţia ca un nou Twitter sau Facebook se naşte acum in sistem MLM, iar firma respectivă oferă spre vînzare acţiuni la preţ infim, v-ar interesa subiectul ?
    Pe acest portal, sunt inregistrati, si se vor inregistra milioane de oameni din intreaga lume care se vor folosi de serviciile oferite de SiteTalk, iar membrii inscrisi vor fi platiti de catre Unaico, din profitul companiei......despre acest lucru puteti auzi la conferintele online care se tin, la ora 20,30 , daca doriti va pot trimit invitatie la conferinta de diseara sa puteti primi toate informatiile.

    Inscrieti-va gratuit prin http://sitetalk.com/emperor

    Dacă va veti înscrie acum deja puteti trimite acest mesaj prietenilor si cunoştinţelor pentru înscrierea lor, pentru ca ei sa apara in reţeaua dvs., recomanda link-ul http://sitetalk.com/username (cu username-ul ales de Dvs. la inscriere)
    Nu uitati pe nimeni din cercul de cunoştinţe, nu se stie care dintre ei vor dori din prima sa se inscrie in aceasta retea.
    Cristian
    Yahoo Mail cristidana68@yahoo.com sau cristinic_68@yahoo.com
    ID Skype: cristinic_68
    P.S.Ce va costa o înscriere gratuita....?

    RăspundețiȘtergere
  7. De aceea vă purtaţi şi dumneavoastră cu oamenii, ca un mic înger protector? De aceea aveţi această credinţă nestrămutată? Noi, oamenii, în urma unei minuni sau poate a unei ,,normalităţi într-o lume anormală" , cum spuneţi, devenim mai buni, mai frumoşi. Mă bucur mult că am avut bucuria de a vă cunaşte!

    RăspundețiȘtergere

NOTĂ: Blogul NU răspunde pentru articolele publicate, opiniile postate la rubrica Comentarii, responsabilitatea formulării acestora revine, integral, autorului articolului, comentariului.